RIIGIPILVE EESKIRI
1. ÜLDINE JA MÕISTED
1.1. Riigipilve Eeskiri (edaspidi Eeskiri) on Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse (RIKS) ja Kliendi (edaspidi koos nimetatud “Pooled”) vahel sõlmitud Riigipilve teenuselepingu (Leping) osaks ja neid rakendatakse Riigipilve Teenuse (Teenuse) osutamisel.
Käesolevas Eeskirjas kasutatakse mõisteid järgnevas tähenduses:
1.1.1. Administraator – Kasutaja, kellel on õigus kindlaksmääratud projekti piires tellida Teenusekataloogist Peakasutaja või Projektihalduri poolt etteantud mahus ressursse ja neid hallata.
1.1.2. Iseteeninduskeskkond (Iseteenindus) – Teenuse veebipõhine tellimis- ja halduskeskkond, mille akrediteeritud Kasutajaid tuvastatakse ID-kaardi või Mobiil-ID abil, misjärel on Kliendi poolt volitatud isikutel võimalik kasutada ja hallata Teenuseid.
1.1.3. Kasutaja – Iseteeninduse kasutaja, füüsiline isik, kellele on antud Kliendi Peakasutaja poolt vastavad õigused tegutsemaks konkreetse Kliendi konto piires talle määratud kasutajarolli(des) nagu Peakasutaja, Projektihaldur või Administraator.
1.1.4. Kasutajatugi – RIKS juhtimiskeskuse teenus, mis hõlmab Riigipilve kasutajate pöördumiste haldamist.
1.1.5. Klient - Riigipilve teenus on suunatud riigieelarvest finantseeritavale asutusele või institutsioonile, elutähtsa teenuse osutajale. Seejuures saab Riigipilve teenust kasutada otse või Klienti teenindava infokommunikatsiooniteenuse osutaja kaudu.
1.1.6. Peakasutaja (Organization owner) - Kasutaja, kes on volitatud Kliendi poolt kasutama ja haldama Kliendi kontot Iseteeninduses.
1.1.7. Projektihaldur (Project manager) – Kasutaja, kellele Kliendi Peakasutaja on andnud õiguse kindlaksmääratud projekti piires tellida Teenusekataloogist ressursse ja hallata Kasutajatest koosnevat projektimeeskonda ning projekti seadeid.
1.1.8. Riigipilv – RIKSi poolt hallatav privaatpilvekeskkond, mille kaudu on Klientidel võimalik tarbida Teenuseid.
1.1.9. Riigipilve koduleht – veebileht, mis on kättesaadav aadressilt www.riigipilv.ee.
1.1.10. Riigipilve REST API liides – Teenusekataloogist Teenuste tellimiseks ja provisjoneeritud ressursside haldamiseks mõeldud rakendusliides, mis on realiseeritud kui REST (Representational State Transfer) API (Application Programming Interface, API-liides, rakendusliides).
1.1.10. Riigipilve REST API liides – Teenusekataloogist Teenuste tellimiseks ja provisjoneeritud ressursside haldamiseks mõeldud rakendusliides, mis on realiseeritud kui REST (Representational State Transfer) API (Application Programming Interface, API-liides, rakendusliides).
1.1.11. Teenus – Riigipilve kaudu osutatavad info- ja kommunikatsioonitehnoloogia teenused, sh infrastruktuur kui teenus (IaaS), platvorm kui teenus (PaaS), tarkvara kui teenus (SaaS), riigipilve IT lisa- ja haldusteenused (IaaS, PaaS ja SaaS teenuste planeerimiseks, rakenduste installeerimiseks, konfigureerimiseks, migreerimiseks, (ümber)seadistamiseks, administreerimiseks ja töökorras hoidmiseks, k.a. koolitused, konsultatsioonid ja igapäevane kasutajatugi). Teenuste hulka võib kuuluda erineva turbeastmega Teenuseid. Teenuse täpne sisu on kirjeldatud Teenusetingimustes.
1.1.12. Teenusepakkuja – Riigipilve konsortsiumi kuuluv ettevõte, kelle ressursse RIKS Klientidele Teenuse pakkumiseks on kaasanud. Riigipilve konsortsium on RIKS-i poolt korraldatud riigihanke tulemusena moodustatud konsortsium, kes on rajanud Riigipilve keskkonna. Teenusepakkuja ressursside kasutamisel sisaldub vajadusel vastav viide ka Teenusetingimustes. Eeltoodu ei välista ega piira RIKSi vastutust Teenuse pakkumisel Kliendi ees, mille osas kohaldatakse RIKSi poolt kehtestatud Riigipilve Eeskirjas ja Tingimustes sätestatut.
1.1.13. Teenusekataloog (Service Store või Marketplace) - Iseteeninduses Kliendile pakutavate Teenuste nimekiri. Täpsem info Teenusekataloogi võimaluste kohta on kättesaadav Riigipilve kodulehelt.
1.1.14. Teenuse mittevastavus (Rike) – Teenusele seatud käideldavusnõuete mitte täitmine. Iga Teenuse käideldavusnõuded on kirjeldatud vastava Teenuse kohastes Teenusetingimustes.
1.2. Eraldi määratlemata termineid kasutatakse õigusaktides sätestatud tähenduses ja selle puudumisel tavatähenduses.
2. LEPINGU SÕLMIMINE
2.1. Lepingu sõlmimine on eelduseks Riigipilve Teenuse kasutamiseks. Lepingu sõlmimisega ei kaasne Kliendile koheselt rahalist kohustust. Tasu arvestamine algab hetkest, mil Klient tellib Teenusekataloogist Teenuseid.
2.2. Lepingu sõlmimiseks täidab Klient Riigipilve kodulehel liitumisavalduse ja saadab selle epostile klient@riks.ee.
2.3. RIKS kontrollib Kliendi kvalifitseerumist Teenuse kasutajaks. Kliendi kvalifitseerumise tingimused ja sellekohane lisainfo on esitatud Riigipilve kodulehel.
2.4. RIKS saadab Lepingu sõlmimise nõusoleku või sõlmimisest keeldumise vastavasisulise teatega teise Poole e-posti aadressile hiljemalt viie (5) Tööpäeva jooksul alates liitumisavalduse saamisest.
2.5. Kliendi kvalifitseerumise korral saadab RIKS Lepingu eelnevaks tutvumiseks ja Kliendile allkirjastamiseks. Leping jõustub alates hetkest, kui mõlemad pooled on Lepingu allkirjastanud.
2.2. Lepingu sõlmimiseks täidab Klient Riigipilve kodulehel liitumisavalduse ja saadab selle epostile klient@riks.ee.
2.3. RIKS kontrollib Kliendi kvalifitseerumist Teenuse kasutajaks. Kliendi kvalifitseerumise tingimused ja sellekohane lisainfo on esitatud Riigipilve kodulehel.
2.4. RIKS saadab Lepingu sõlmimise nõusoleku või sõlmimisest keeldumise vastavasisulise teatega teise Poole e-posti aadressile hiljemalt viie (5) Tööpäeva jooksul alates liitumisavalduse saamisest.
2.5. Kliendi kvalifitseerumise korral saadab RIKS Lepingu eelnevaks tutvumiseks ja Kliendile allkirjastamiseks. Leping jõustub alates hetkest, kui mõlemad pooled on Lepingu allkirjastanud.
2.6. Lepingu sõlmimise järgselt kohustub Klient määrama oma esmase Peakasutaja, edastades selleks RIKSile vastava volikirja, milles on määratud Peakasutajaks nimetatud isiku ees- ja perekonnanimi, isikukood, telefoni nr, mobiiltelefoni nr, e-post, ametinimetus, asutus ja selle registrikood. Peakasutaja(te) volitused lõppevad koos Lepingu lõppemisega. Peakasutaja(te) ennetähtaegsest volitus(t)e lõppemisest teavitab Klient RIKSi kirjalikult.
2.7. RIKS edastab peale Peakasutaja volituse saamist nimetatud isikule e-posti teel info Iseteeninduse kasutamiseks.
2.8. RIKS ei avalda kolmandatele isikutele Klienti puudutavaid andmeid v.a. juhul, kui selline kohustus tuleneb seadusest või Teenuse osutamiseks sõlmitud lepingust.
2.7. RIKS edastab peale Peakasutaja volituse saamist nimetatud isikule e-posti teel info Iseteeninduse kasutamiseks.
2.8. RIKS ei avalda kolmandatele isikutele Klienti puudutavaid andmeid v.a. juhul, kui selline kohustus tuleneb seadusest või Teenuse osutamiseks sõlmitud lepingust.
3. TEENUSTE OSUTAMISE PÕHITINGIMUSED
3.1. Kliendil on õigus kasutada Teenust vastavalt oma soovidele ja vajadustele, lähtudes Eeskirjas ja Tingimustes toodust.
3.2. RIKSil on õigus peatada või piirata Teenuse osutamine Kliendile, kui Klient Teenust kasutades rikub kolmandate isikute õigusi. Vaidluse korral rikkumise olemasolu kohta on RIKSil õigus peatada Teenuse osutamine kuni vaidluse lõpliku lahendamiseni Kliendi ja kolmanda isiku vahel.
3.3. Klient kohustub kasutama Teenusekataloogist saadaolevaid Teenuseid vastavuses tellitud Teenuse tehniliste parameetritega ning vajadusel tellima Teenuseid ja/või Teenuse kasutusressurssi Iseteenindusest juurde.
3.4. Tingimuste muutmine toimub vastavalt Üldtingimustes sätestatule. Teenuse kohta käiva muu teabe muutmisel loetakse muudatused Kliendile teatavaks tehtuks alates nende avaldamise hetkest Riigipilve kodulehel.
3.5. Kui Klient ja RIKS ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti, kohustub Klient Teenust või selle raames pakutavaid kasutusvõimalusi ja -õigusi (sh litsentse) mitte edasi müüma või mistahes viisil edasi andma või kolmandatele isikutele kasutust võimaldama (sh ka osaliselt).
3.6. Teenuse raames tarkvara kasutamisel kohustub Klient tagama, et tarkvara kasutatakse õiguspäraselt ja kooskõlas kehtestatud tingimustega. Klient võimaldab RIKSile, tarkvara tootjale või nende poolt määratud kolmandatele isikutele vajaliku juurdepääsu ja info andmise tarkvara õiguspärase kasutuse kontrollimiseks. Nimetatud kontrolli teostatakse selliselt, et Teenuse ja/või tarkvara tavapärane kasutus ei oleks asjatult häiritud. Tarkvara õigusvastase kasutuse näol on tegemist olulise Lepingu rikkumisega.
3.7. Mis tahes põhjusel Lepingu lõppemisel või üles ütlemisel toimub Kliendi andmete ülekandmine RIKSile mittekuuluvatele infotehnoloogilistele seadmetele üksnes Kliendi poolt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ja tähtaegselt esitatud tellimuse alusel ja Kliendi kulul, kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti. Nimetatud tellimus tuleb RIKSile esitada enne Lepingu lõppemist või kui see pole võimalik, siis hiljemalt neljateistkümne (14) kalendripäeva jooksul Lepingu lõppemisest.
3.8. Riigipilve Teenuse kasutamine eeldab Pooltelt omavahelise võrguühenduse olemasolu, mis vaikimisi on lahendatud üle avaliku andmesidevõrgu.
3.9. Iseteeninduse kasutamiseks on vajalik kaasaegse tarkvaraversiooniga veebilehitseja.
3.10. Riigipilves hoiustatavatele Kliendi andmetele Teenusepakkuja poolt andmevarundust ei tehta, kui Pooled pole kokku leppinud teisiti.
3.11. Riigipilves Kliendi poolt hoiustatavate süsteemide ja selle halduse alla jäävate süsteemi osade turvameetmete rakendamise eest vastutab ainuisikuliselt ja igas olukorras Klient.
3.12. Riigipilve klientidele pakutavad Teenused on loetletud Teenusekataloogis. Igale Teenusele rakenduvad eraldi Teenusetingimused.
3.13. Teenusepakkuja võib Teenusekataloogis toodud Teenuseid ajas edasi arendada. Täpsem info Teenusekataloogis pakutavast ja nendega seotud muudatustest avaldatakse Riigipilve kodulehel.
3.14. Riigipilve Teenusekataloogis avaldatud Teenuste tellimine ja Riigipilve ressursside haldus toimub Riigipilve REST API liidese vahendusel.
3.15. Iseteenindus on veebirakendus (graafiline kasutajaliides), mis on realiseeritud Riigipilve REST API liidese kliendina.
3.16. Masinliidestused Riigipilve REST API liidesega on lubatud.
3.17. Riigipilve riistvara on majutatud ISKE H turbeastme nõuetele vastavates andmekeskustes.
3.18. Riigipilve enda infrastruktuuri ja platvormi Teenusega seotud riist- ja tarkvara on paigaldatud ja hallatud vastavalt ISKE H turbeastme nõuetele. Teenusekataloogist saab Klient valida ka Teenuseid, mis on ISKE H-ist erineva turbeastmega.
3.19. RIKS rakendab organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid Riigipilve Teenusega seotud taristule ja Teenustele ning nende haldamisele.
3.2. RIKSil on õigus peatada või piirata Teenuse osutamine Kliendile, kui Klient Teenust kasutades rikub kolmandate isikute õigusi. Vaidluse korral rikkumise olemasolu kohta on RIKSil õigus peatada Teenuse osutamine kuni vaidluse lõpliku lahendamiseni Kliendi ja kolmanda isiku vahel.
3.3. Klient kohustub kasutama Teenusekataloogist saadaolevaid Teenuseid vastavuses tellitud Teenuse tehniliste parameetritega ning vajadusel tellima Teenuseid ja/või Teenuse kasutusressurssi Iseteenindusest juurde.
3.4. Tingimuste muutmine toimub vastavalt Üldtingimustes sätestatule. Teenuse kohta käiva muu teabe muutmisel loetakse muudatused Kliendile teatavaks tehtuks alates nende avaldamise hetkest Riigipilve kodulehel.
3.5. Kui Klient ja RIKS ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti, kohustub Klient Teenust või selle raames pakutavaid kasutusvõimalusi ja -õigusi (sh litsentse) mitte edasi müüma või mistahes viisil edasi andma või kolmandatele isikutele kasutust võimaldama (sh ka osaliselt).
3.6. Teenuse raames tarkvara kasutamisel kohustub Klient tagama, et tarkvara kasutatakse õiguspäraselt ja kooskõlas kehtestatud tingimustega. Klient võimaldab RIKSile, tarkvara tootjale või nende poolt määratud kolmandatele isikutele vajaliku juurdepääsu ja info andmise tarkvara õiguspärase kasutuse kontrollimiseks. Nimetatud kontrolli teostatakse selliselt, et Teenuse ja/või tarkvara tavapärane kasutus ei oleks asjatult häiritud. Tarkvara õigusvastase kasutuse näol on tegemist olulise Lepingu rikkumisega.
3.7. Mis tahes põhjusel Lepingu lõppemisel või üles ütlemisel toimub Kliendi andmete ülekandmine RIKSile mittekuuluvatele infotehnoloogilistele seadmetele üksnes Kliendi poolt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ja tähtaegselt esitatud tellimuse alusel ja Kliendi kulul, kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti. Nimetatud tellimus tuleb RIKSile esitada enne Lepingu lõppemist või kui see pole võimalik, siis hiljemalt neljateistkümne (14) kalendripäeva jooksul Lepingu lõppemisest.
3.8. Riigipilve Teenuse kasutamine eeldab Pooltelt omavahelise võrguühenduse olemasolu, mis vaikimisi on lahendatud üle avaliku andmesidevõrgu.
3.9. Iseteeninduse kasutamiseks on vajalik kaasaegse tarkvaraversiooniga veebilehitseja.
3.10. Riigipilves hoiustatavatele Kliendi andmetele Teenusepakkuja poolt andmevarundust ei tehta, kui Pooled pole kokku leppinud teisiti.
3.11. Riigipilves Kliendi poolt hoiustatavate süsteemide ja selle halduse alla jäävate süsteemi osade turvameetmete rakendamise eest vastutab ainuisikuliselt ja igas olukorras Klient.
3.12. Riigipilve klientidele pakutavad Teenused on loetletud Teenusekataloogis. Igale Teenusele rakenduvad eraldi Teenusetingimused.
3.13. Teenusepakkuja võib Teenusekataloogis toodud Teenuseid ajas edasi arendada. Täpsem info Teenusekataloogis pakutavast ja nendega seotud muudatustest avaldatakse Riigipilve kodulehel.
3.14. Riigipilve Teenusekataloogis avaldatud Teenuste tellimine ja Riigipilve ressursside haldus toimub Riigipilve REST API liidese vahendusel.
3.15. Iseteenindus on veebirakendus (graafiline kasutajaliides), mis on realiseeritud Riigipilve REST API liidese kliendina.
3.16. Masinliidestused Riigipilve REST API liidesega on lubatud.
3.17. Riigipilve riistvara on majutatud ISKE H turbeastme nõuetele vastavates andmekeskustes.
3.18. Riigipilve enda infrastruktuuri ja platvormi Teenusega seotud riist- ja tarkvara on paigaldatud ja hallatud vastavalt ISKE H turbeastme nõuetele. Teenusekataloogist saab Klient valida ka Teenuseid, mis on ISKE H-ist erineva turbeastmega.
3.19. RIKS rakendab organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid Riigipilve Teenusega seotud taristule ja Teenustele ning nende haldamisele.
3.20. Teenusepakkuja, kelle ressursse Teenuste pakkumiseks kasutatakse, rakendab organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid Riigipilve Teenusega seotud ressursside haldamisele.
3.21. Riigipilve Teenuse kasutamisel vastutab Klient enda poolt avalikku võrku jagatud teenuste (sh andmed) turvalisuse tagamise eest. Selleks rakendab Klient asjakohaseid organisatsioonilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmeid. Muu hulgas võib see hõlmata alljärgnevaid toiminguid:
3.21.1. igapäevane haldamine, sh korrapärane operatsioonisüsteemi ja rakenduste turvapaikamine;
3.21.2. korrapärane varundamise ja taaste;
3.21.3. kõrgkäideldavuse realiseerimine;
3.21.4. monitooring.
3.22. Pooled kohustuvad hoiduma igasugusest tegevusest, mis segab (või võib segada) või takistab (või võib takistada) või rikub (või võib rikkuda) teise osapoole süsteemi, taristu või sidevõrgu turvalisust. Sealhulgas peavad Pooled hoidma oma taristus jooksvat tarkvara kaasaegse ja turvalisena.
3.23. Riigipilve infrastruktuuri käideldavusnäitajad on:
3.23. Riigipilve infrastruktuuri käideldavusnäitajad on:
3.23.1. tööaeg: 24/7
3.23.2. käideldavuse tase 99,9%
3.23.3. lubatud planeerimata katkestuste arv aastas kaks (2)
3.23.4. lubatud planeeritud katkestuste arv aastas viis (5)
3.24. Riigipilve Teenusekataloogis pakutavate Teenuste käideldavusnäitajad on esitatud Teenusetingimustes.
3.25. Riigipilve välisvõrgu käideldavus on sõltuvuses välisvõrgu teenusepakkujatest. Vaikimisi on välisvõrgu ühendus riigiasutuste andmesidevõrgu (riigivõrk) kaudu. Vajaduse korral on võimalik kokku leppida välisvõrgu ühenduse erilahenduses.
4. JUURDEPÄÄS TEENUSE KASUTAMISEKS
3.25. Riigipilve välisvõrgu käideldavus on sõltuvuses välisvõrgu teenusepakkujatest. Vaikimisi on välisvõrgu ühendus riigiasutuste andmesidevõrgu (riigivõrk) kaudu. Vajaduse korral on võimalik kokku leppida välisvõrgu ühenduse erilahenduses.
4. JUURDEPÄÄS TEENUSE KASUTAMISEKS
4.1. Kliendil ei ole iseseisvalt füüsilist juurdepääsu Riigipilve majutuskeskkonnale.
4.2. Kliendil on võimalus juurde tellida eraldi IP ühenduse põhine privaatligipääs Riigipilve ja oma ressursside vahel, kaasaarvatud privaatse või avaliku võrguteenuse pakkuja ressurssi kaasates.
4.3. Lepingu sõlmimise avaldusega edastab Klient RIKSile oma võrgulüüside IP aadressid ja/või nende vahemikud (võrgumaskid), mille kaudu hakatakse Iseteenindust kasutama.
4.4. Teenusekataloogist Teenuste tellimine ja haldamine toimub Iseteeninduse või Riigipilve REST API liidese kaudu üle avaliku võrgu, kuid sealjuures on liideste ligipääs piiratud eelnevalt registreeritud Kliendi võrgulüüside IP aadresside ja/või nende vahemikega.
4.5. Iseteeninduse kasutamiseks tuvastatakse Kasutajaid isikukoodi põhiselt ID-kaardi või MobiilID abil.
4.6. Riigipilve REST API liides tuvastab Kasutajaid identsustõendi (token) abil, mis on genereeritud Kasutaja poolt Iseteeninduses.
4.7. Kliendi Peakasutaja saab Iseteenindusele juurdepääsu RIKSilt vastavalt punktile 2.7. Teiste Kasutajate Iseteeninduse ligipääse haldab Peakasutaja.
4.8. Lepingu lõppemisel lõppevad Kasutajate volitused Kliendi konto juures.
4.2. Kliendil on võimalus juurde tellida eraldi IP ühenduse põhine privaatligipääs Riigipilve ja oma ressursside vahel, kaasaarvatud privaatse või avaliku võrguteenuse pakkuja ressurssi kaasates.
4.3. Lepingu sõlmimise avaldusega edastab Klient RIKSile oma võrgulüüside IP aadressid ja/või nende vahemikud (võrgumaskid), mille kaudu hakatakse Iseteenindust kasutama.
4.4. Teenusekataloogist Teenuste tellimine ja haldamine toimub Iseteeninduse või Riigipilve REST API liidese kaudu üle avaliku võrgu, kuid sealjuures on liideste ligipääs piiratud eelnevalt registreeritud Kliendi võrgulüüside IP aadresside ja/või nende vahemikega.
4.5. Iseteeninduse kasutamiseks tuvastatakse Kasutajaid isikukoodi põhiselt ID-kaardi või MobiilID abil.
4.6. Riigipilve REST API liides tuvastab Kasutajaid identsustõendi (token) abil, mis on genereeritud Kasutaja poolt Iseteeninduses.
4.7. Kliendi Peakasutaja saab Iseteenindusele juurdepääsu RIKSilt vastavalt punktile 2.7. Teiste Kasutajate Iseteeninduse ligipääse haldab Peakasutaja.
4.8. Lepingu lõppemisel lõppevad Kasutajate volitused Kliendi konto juures.
4.9. RIKS sulgeb Kasutaja(te) Iseteeninduse kasutajaõigused ja kustutab Kliendi andmed ühe (1) kalendrikuu möödumisel pärast viimase kehtinud Lepingu lõppemist, kui ei ole kokku lepitud teisiti.
4.10. Kliendi ja Kasutajate suhtlus RIKSiga toimub üldjuhul Iseteeninduse vahendusel.
4.11. Erandjuhtudel, näiteks välisvõrgu teenuse katkemisel, kui Iseteenindus ei ole kättesaadav, toimub Teenuse kohta informatsiooni jagamine Peakasutajale Kasutajatoe poolt. Teistele Kasutajatele väljastatakse informatsiooni Teenuse toimepidevuse kohta minimaalselt (nt Teenuse taastumine).
4.11. Erandjuhtudel, näiteks välisvõrgu teenuse katkemisel, kui Iseteenindus ei ole kättesaadav, toimub Teenuse kohta informatsiooni jagamine Peakasutajale Kasutajatoe poolt. Teistele Kasutajatele väljastatakse informatsiooni Teenuse toimepidevuse kohta minimaalselt (nt Teenuse taastumine).
5. PEAKASUTAJA ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
5.1. Peakasutajal on õigus kasutada Iseteenindust, tellida ja hallata selle kaudu Teenusekataloogis saadaolevaid Teenuseid ning Kliendi kontot (ehk pääseda ligi organisatsiooni töölauale).
5.2. Peakasutajal on õigus Kliendi konto juurde kutsuda/akrediteerida Kasutajaid ja määrata neile kasutajarollid ning töölaudade ligipääsud – Peakasutaja roll Kliendi konto (ehk organisatsiooni töölaua) juures ja Projektihalduri / Administraatori rollid organisatsiooniga seotud projektide töölaudade juures.
5.3. Peakasutajal on õigus volitada Kasutajaid haldama tellitud Teenuseid ja nende ressursse, jäädes vastutavaks Kasutaja tegevuse eest.
5.4. Peakasutajal on õigus volitada Projektihaldureid kindlaksmääratud projekti(de) juures tellima ja haldama Teenusekataloogist saadaolevaid Teenuseid ning koostama projektimeeskonda eelnevalt Peakasutaja poolt Kliendi konto juures akrediteeritud Kasutajatest.
5.5. Kasutajad kohustuvad mitte vahendama või võimaldama Kliendi projektidega mitteseotud kolmandatele isikutele juurdepääsu Iseteenindusele.
5.2. Peakasutajal on õigus Kliendi konto juurde kutsuda/akrediteerida Kasutajaid ja määrata neile kasutajarollid ning töölaudade ligipääsud – Peakasutaja roll Kliendi konto (ehk organisatsiooni töölaua) juures ja Projektihalduri / Administraatori rollid organisatsiooniga seotud projektide töölaudade juures.
5.3. Peakasutajal on õigus volitada Kasutajaid haldama tellitud Teenuseid ja nende ressursse, jäädes vastutavaks Kasutaja tegevuse eest.
5.4. Peakasutajal on õigus volitada Projektihaldureid kindlaksmääratud projekti(de) juures tellima ja haldama Teenusekataloogist saadaolevaid Teenuseid ning koostama projektimeeskonda eelnevalt Peakasutaja poolt Kliendi konto juures akrediteeritud Kasutajatest.
5.5. Kasutajad kohustuvad mitte vahendama või võimaldama Kliendi projektidega mitteseotud kolmandatele isikutele juurdepääsu Iseteenindusele.
6. MITTEVASTAVUSTE KÕRVALDAMINE JA PLANEERITUD HOOLDUSTÖÖD
6.1. Riigipilve Kasutajatugi võtab vastu Kasutajate pöördumisi ööpäevaringselt esmalt Iseteeninduse vahendusel ja/või Riigipilve kodulehel näidatud kontaktide kaudu.
6.2. RIKS teeb omalt poolt mõistlikult vajaliku Teenuse töökindluse tagamiseks, kuid Teenuse olemusest tulenevalt ei saa mittevastavusi täielikult välistada.
6.3. Klient teavitab viivitamatult RIKSi Iseteeninduse vahendusel Teenuse kasutamisel tekkinud probleemidest. Juhul, kui Iseteenindus ei toimi, võtab Klient/Kasutaja ühendust Kasutajatoega ja teatab oma nime, ettevõtte nime, projekti nime ning edastab probleemi kirjelduse.
6.4. RIKS teavitab Klienti Teenuse kasutamisel asetleidvatest mittevastavustest (üldjuhul Peakasutaja kaudu), saates vastavasisulise teate Kliendi poolt soovitud kanali kaudu.
6.5. Telefoni teel antakse Teenuse toimimise kohta detailset infot ainult Kliendi lepingulisele esindajale või Peakasutajale, kes tuvastatakse isikukoodi ja kliendilepingu nr alusel. Väljastatav info on piiratud vastava Kliendi esindaja volitustega. Mittevastavuse lõppemisest teavitatakse telefoni teel ja e-postiga Kasutajat, kes on mittevastavuse teate esitanud.
6.6. Teenuse mittevastavuse kestuse arvestamine algab selle teatamisest Kliendi poolt.
6.7. Teenuse mittevastavuseks ei loeta Kliendi enda tegevuse või tegevusetuse tõttu tekkinud asjaolu, samuti Kliendi poolt Lepingust tulenevate kohustuste või eeltingimuste mittenõuetekohast täitmist.
6.8. Plaanilistest töödest teavitab RIKS Kliente Iseteeninduse vahendusel ja/või Peakasutaja e-posti vahendusel kolm (3) Tööpäeva ette.
6.9. RIKSil on õigus teostada Riigipilve Teenuse hooldustöid viisil, mis häirib minimaalselt Teenuse kasutamist.
6.10. Hooldustöödest tingituna võib hooldustööde teostamise ajal Teenuse toimimises esineda häireid, mida ei loeta Teenuse mittevastavuseks (tegu on korralise hooldusega).
6.2. RIKS teeb omalt poolt mõistlikult vajaliku Teenuse töökindluse tagamiseks, kuid Teenuse olemusest tulenevalt ei saa mittevastavusi täielikult välistada.
6.3. Klient teavitab viivitamatult RIKSi Iseteeninduse vahendusel Teenuse kasutamisel tekkinud probleemidest. Juhul, kui Iseteenindus ei toimi, võtab Klient/Kasutaja ühendust Kasutajatoega ja teatab oma nime, ettevõtte nime, projekti nime ning edastab probleemi kirjelduse.
6.4. RIKS teavitab Klienti Teenuse kasutamisel asetleidvatest mittevastavustest (üldjuhul Peakasutaja kaudu), saates vastavasisulise teate Kliendi poolt soovitud kanali kaudu.
6.5. Telefoni teel antakse Teenuse toimimise kohta detailset infot ainult Kliendi lepingulisele esindajale või Peakasutajale, kes tuvastatakse isikukoodi ja kliendilepingu nr alusel. Väljastatav info on piiratud vastava Kliendi esindaja volitustega. Mittevastavuse lõppemisest teavitatakse telefoni teel ja e-postiga Kasutajat, kes on mittevastavuse teate esitanud.
6.6. Teenuse mittevastavuse kestuse arvestamine algab selle teatamisest Kliendi poolt.
6.7. Teenuse mittevastavuseks ei loeta Kliendi enda tegevuse või tegevusetuse tõttu tekkinud asjaolu, samuti Kliendi poolt Lepingust tulenevate kohustuste või eeltingimuste mittenõuetekohast täitmist.
6.8. Plaanilistest töödest teavitab RIKS Kliente Iseteeninduse vahendusel ja/või Peakasutaja e-posti vahendusel kolm (3) Tööpäeva ette.
6.9. RIKSil on õigus teostada Riigipilve Teenuse hooldustöid viisil, mis häirib minimaalselt Teenuse kasutamist.
6.10. Hooldustöödest tingituna võib hooldustööde teostamise ajal Teenuse toimimises esineda häireid, mida ei loeta Teenuse mittevastavuseks (tegu on korralise hooldusega).
7. ARVELDAMINE
7.1. Klient tasub Teenuse eest vastavalt RIKSi poolt esitatud arvele. Teenuse eest tasumisele kuuluv summa sõltub arveldusperioodil kasutatud Teenuste ja nende parameetrite mahust.
7.2. Arvestus toimub vastavalt Teenusetingimustele, kas päeva või kalendrikuu põhiselt.
7.3. Päevapõhise maksumusega Teenustel on päevase kasutustasu kujunemise aluseks antud päeva jooksul valitud kõrgeim hind. Päevapõhised kasutustasud summeeritakse kuuarveks kokku.
7.4. Arve koostamise aluseks olev informatsioon on kättesaadav Kliendi Peakasutajale Iseteeninduses.
7.5. Häired Teenuse kasutamisel ei vabasta Klienti kohustusest Teenuse eest tasuda, välja arvatud juhul, kui Pooled on teisiti kokku leppinud.
7.6. Kui Kliendi poolt Lepingu alusel kasutatavate litsentside litsentsiandja muudab RIKSist sõltumatult litsentsitasusid, teavitab RIKS vastavast muudatusest esimesel võimalusel Klienti. Litsentsiandja poolsest litsentsitasude muutmisest tulenevalt on RIKSil õigus vastavalt muuta ka Kliendi poolt RIKSle tasumisele kuuluvat summat litsentside kasutamise eest. Poole nõudel vormistatakse vastav muudatus kirjalikult.
7.2. Arvestus toimub vastavalt Teenusetingimustele, kas päeva või kalendrikuu põhiselt.
7.3. Päevapõhise maksumusega Teenustel on päevase kasutustasu kujunemise aluseks antud päeva jooksul valitud kõrgeim hind. Päevapõhised kasutustasud summeeritakse kuuarveks kokku.
7.4. Arve koostamise aluseks olev informatsioon on kättesaadav Kliendi Peakasutajale Iseteeninduses.
7.5. Häired Teenuse kasutamisel ei vabasta Klienti kohustusest Teenuse eest tasuda, välja arvatud juhul, kui Pooled on teisiti kokku leppinud.
7.6. Kui Kliendi poolt Lepingu alusel kasutatavate litsentside litsentsiandja muudab RIKSist sõltumatult litsentsitasusid, teavitab RIKS vastavast muudatusest esimesel võimalusel Klienti. Litsentsiandja poolsest litsentsitasude muutmisest tulenevalt on RIKSil õigus vastavalt muuta ka Kliendi poolt RIKSle tasumisele kuuluvat summat litsentside kasutamise eest. Poole nõudel vormistatakse vastav muudatus kirjalikult.
8. KONFIDENTSIAALSUS
8.1. Lepingu tingimused ja Lepingu täitmise käigus Poolele teise Poole kohta teatavaks saanud informatsioon on konfidentsiaalsed ega kuulu avaldamisele/edastamisele kolmandatele isikutele ilma teise Poole kirjalikus vormis nõusolekuta, välja arvatud juhul, kui avaldamise/edastamise kohustus tuleneb õigusaktist.
8.2. Konfidentsiaalseks loetakse kogu sellist informatsiooni, mis Pooltele ei ole teatavaks saanud ilma Lepingut sõlmimata ja/või täitmata, mis ei ole avalik ning mille konfidentsiaalsena hoidmise vastu on Poolel põhjendatud ja äratuntav huvi. Muuhulgas on selliseks informatsiooniks teise Poole poolt kasutatavad töömeetodid, oskusteave ning Lepingu täitmiseks kasutatud tehnilised lahendused, protsessid, süsteemid ja muu taoline, millised neid kasutav Pool on ise välja töötanud või mis on tema tellimusel välja töötatud.
8.3. Kumbki Pool on viivitamatult kohustatud teist Poolt informeerima kõikidest konfidentsiaalsusnõuete rikkumise juhtudest.
8.4. Kui Poole tahte vastaselt saab konfidentsiaalne info teatavaks kolmandale isikule, kohustub vastav Pool viivitamatult võtma kasutusele vajalikud abinõud rikkumise lõpetamiseks ja edasise kahju ärahoidmiseks ning teavitama sellest teist Poolt (sh rikkumisega seotud asjaoludest) ja edasiste rikkumiste ärahoidmiseks kasutusele võetud meetmetest.
8.5. Konfidentsiaalsuse nõue kehtib kogu Lepingu kehtivusaja jooksul ning kehtib tähtajatuna ka peale Lepingu lõppemist, kui Pooled ei ole Lepingus kokku leppinud teistsuguses tähtajas.
8.6. Pooltel on õigus kasutada Lepingu täitmise käigus omandatud oskusteavet ja kogemust.
8.7. RIKS võib Lepingu sõlmimise fakti kasutada referentsi eesmärgil. Lepingu objekti täpsemat kirjeldust võib avaldada ainult Kliendi eelneval kirjalikus või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis antud nõusolekul.
8.2. Konfidentsiaalseks loetakse kogu sellist informatsiooni, mis Pooltele ei ole teatavaks saanud ilma Lepingut sõlmimata ja/või täitmata, mis ei ole avalik ning mille konfidentsiaalsena hoidmise vastu on Poolel põhjendatud ja äratuntav huvi. Muuhulgas on selliseks informatsiooniks teise Poole poolt kasutatavad töömeetodid, oskusteave ning Lepingu täitmiseks kasutatud tehnilised lahendused, protsessid, süsteemid ja muu taoline, millised neid kasutav Pool on ise välja töötanud või mis on tema tellimusel välja töötatud.
8.3. Kumbki Pool on viivitamatult kohustatud teist Poolt informeerima kõikidest konfidentsiaalsusnõuete rikkumise juhtudest.
8.4. Kui Poole tahte vastaselt saab konfidentsiaalne info teatavaks kolmandale isikule, kohustub vastav Pool viivitamatult võtma kasutusele vajalikud abinõud rikkumise lõpetamiseks ja edasise kahju ärahoidmiseks ning teavitama sellest teist Poolt (sh rikkumisega seotud asjaoludest) ja edasiste rikkumiste ärahoidmiseks kasutusele võetud meetmetest.
8.5. Konfidentsiaalsuse nõue kehtib kogu Lepingu kehtivusaja jooksul ning kehtib tähtajatuna ka peale Lepingu lõppemist, kui Pooled ei ole Lepingus kokku leppinud teistsuguses tähtajas.
8.6. Pooltel on õigus kasutada Lepingu täitmise käigus omandatud oskusteavet ja kogemust.
8.7. RIKS võib Lepingu sõlmimise fakti kasutada referentsi eesmärgil. Lepingu objekti täpsemat kirjeldust võib avaldada ainult Kliendi eelneval kirjalikus või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis antud nõusolekul.
9. VASTUTUS
9.1. RIKSi poolse Lepingu rikkumise, sh Teenuse mittevastavuse korral, on Kliendil õigus nõuda talle vastava rikkumisega tekitatud otsese varalise kahju hüvitamist, kuid mitte rohkem kui summas, mis vastab rikkumisega seotud konkreetse Teenuse ühe kuu kuutasule. Nimetatud piirangut ei kohaldata tahtlikult või raske hooletuse tulemusena tekitatud kahju hüvitamisele. RIKS ei ole vastutav muude Kliendil tekkida võivate kahjude eest ega ole muuhulgas kohustatud hüvitama saamata jäänud tulu, katkenud äritegevusega seotud kulu või kasumi vähenemist, äriühingu osa või aktsia või ettevõtte väärtuse vähenemist või muid sarnaseid kahjusid.
9.2. Klient peab esitama kahju hüvitamise nõude RIKSile hiljemalt ühe (1) kuu jooksul arvates hetkest, kui Klient nõude esitamise aluseks olevast asjaolust teada sai või pidi teada saama. Selle tähtaja järgimata jätmisel kaotab Klient õiguse vastavasisulise nõude esitamiseks.
9.3. RIKS ei vastuta Lepingu ja/või Tingimuste rikkumise eest, kui Kliendist tulenevatel põhjustel ei saa Klient kasutada sellist Teenust või tehnilist võimalust, mis on vastava Teenuse kasutamise eelduseks. Kui Klient on Teenuse kasutamise eelduseks oleva Teenuse või tehnilise võimaluse kasutamiseks iseseisvalt kolmanda isikuga sõlminud lepingu, ei vastuta RIKS Kliendi ees Teenuse mittevastavuse eest ja seda ka juhul, kui antud Teenust või tehnilist lahendust ei saa kasutada kolmandast isikust tulenevatel põhjustel.
9.3. RIKS ei vastuta Lepingu ja/või Tingimuste rikkumise eest, kui Kliendist tulenevatel põhjustel ei saa Klient kasutada sellist Teenust või tehnilist võimalust, mis on vastava Teenuse kasutamise eelduseks. Kui Klient on Teenuse kasutamise eelduseks oleva Teenuse või tehnilise võimaluse kasutamiseks iseseisvalt kolmanda isikuga sõlminud lepingu, ei vastuta RIKS Kliendi ees Teenuse mittevastavuse eest ja seda ka juhul, kui antud Teenust või tehnilist lahendust ei saa kasutada kolmandast isikust tulenevatel põhjustel.
9.4. RIKS ei vastuta muuhulgas:
9.4.1. katkestuste, häirete, müra või informatsiooni edastamisviivituste eest asjaoludel, mis ei sõltu RIKSist või mille vältimiseks rakendas RIKS mõistlikult võimalikke meetmeid;
9.4.2. Kliendi informatsiooni, andmete, andmekandjate või andmebaaside hävimise, kahjustumise, muutmise, vääresituse, kadumise eest põhjustel, mis leiavad aset Kliendi tegevuse või tegevusetuse tulemusena või asjaoludel, mis ei sõltu RIKSist või mille vältimiseks rakendas RIKS mõistlikult võimalikke meetmeid;
9.4.3. volitamata isikute ligipääsu eest Kliendi infomatsioonile või andmetele või nende muutmise eest selleks volitamata isikute poolt viisil või asjaoludel, mis ei sõltu RIKSist, või mille vältimiseks rakendas RIKS mõistlikult võimalikke meetmeid;
9.4.4. RIKSile kuuluvates seadmetes/süsteemides hoitava ning Teenuse kasutamisel avalikustatava või edastatava Kliendile kuuluva või Kliendi poolt hallatava informatsiooni või andmete sisu, usaldusväärsuse, tõesuse või kvaliteedi eest.
9.5. Kohustuste rikkumine asjaoludel, mida on põhjustanud vääramatu jõud, loetakse vabandatavaks ja see ei too kaasa vastutust.
9.6. Vääramatu jõu all mõeldakse mistahes ettenägematut asjaolu või sündmust, mille üle Poolel kontroll puudub ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud Poolelt oodata, et ta selle asjaoluga arvestaks või seda väldiks või takistava asjaolu või tagajärje ületaks. Vääramatu jõu asjaoludena võivad esineda muuhulgas nt tulekahju, plahvatus, loodusõnnetus, sõda, elektrienergia katkestus ja häired elektrivarustuses, streik, liiklusummikud, sidekaablite ja seadmete füüsiline rikkumine kolmandate isikute poolt, rikked kolmandatele isikutele kuuluvates sidevõrkudes või sideliinides, tugev vihma- või lumesadu, torm, äike või muud Poole tahtest sõltumatud asjaolud, mis muudavad võimatuks Lepingust tulenevate kohustuste täitmise. Vääramatu jõu asjaolude all mõistetakse lisaks eeltoodule ka Poole alltöövõtja poolset kohustuste rikkumist asjaoludel, mis on käsitletavad vääramatu jõuna.
10. KÜPSISTE KASUTAMINE ISETEENINDUSKESKKONNAS
10.1. Riigipilve Iseteeninduses on kasutusel küpsiste tehnoloogia. Küpsised (cookies) on väikesed tekstifailid, mis Iseteeninduse serveri kaudu laetakse kasutaja arvutisse. Selle tulemusena saab veebilehitseja edastada küpsise info igal Iseteeninduse kasutuskorral Iseteenindusele tagasi, eesmärgiga võimaldada sama Kasutaja äratundmine ilma teda identifitseerimata (anonüümselt) ning pakkuda Kasutajale personaalset ja mugavamat Iseteeninduse kasutuskogemust.
11. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
11. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
11.1. Mõlemad Pooled tagavad oma tegevuses vastavuse kohalduvatele andmekaitse nõuetele.
11.2. Teenuse osutamise raames ei pruugi RIKS olla teadlik, et Teenuse osutamisega kaasnevalt toimub Kliendi nimel isikuandmete töötlemine, mille osas on RIKS käsitletav andmete volitatud töötlejana. Sellest tulenevalt on Kliendil kohustus RIKSi sellest teavitada, edastades vastavasisulise informatsiooni aadressile andmekaitse@riks.ee.
11.3. Juhul, kui RIKS on volitatud töötleja rollis, sõlmivad Pooled eraldi andmetöötluslepingu, mis sätestab RIKS ja Kliendi vahelised õigused ja kohustused isikuandmete kaitse ja turvalisuse tagamiseks olukorras, kus RIKS poolt Kliendile Teenuste osutamisel on RIKS volitatud töötleja ja Klient vastutava töötleja rollis.
11.3. Juhul, kui RIKS on volitatud töötleja rollis, sõlmivad Pooled eraldi andmetöötluslepingu, mis sätestab RIKS ja Kliendi vahelised õigused ja kohustused isikuandmete kaitse ja turvalisuse tagamiseks olukorras, kus RIKS poolt Kliendile Teenuste osutamisel on RIKS volitatud töötleja ja Klient vastutava töötleja rollis.
12. RAKENDUSSÄTTED
12.1. Käesolev Riigipilve eeskiri jõustub 13.04.2019, muutes kehtetuks 24.05.2017 kinnitatud Riigipilve teenuse tootetingimused.
12.2. Lepingu ja Tingimustega reguleerimata küsimustes juhinduvad Pooled õigusaktidest, hea usu ja mõistlikkuse põhimõttest.